Belépés


Mit kíván a budapesti biciklista?

Mivel már napi 5-600 olvasója van az oldalnak, itt az ideje, hogy az egérről átcsaljunk titeket a billentyűzetre. Ez egy ötletpost. Szeretnénk, ha a sok tiltakozás és sopánkodás után vázlatosan összegyűjtenénk, mit kíván a Budapesti biciklista. Ehhez kétféle témában szeretnénk gyűjteni a javaslatokat:

1. Mit tennél, ha városfejlesztő lennél, és tehetnél valamit a városi bringázásért, de erre csak szűkös anyagi forrásokat tudsz megmozgatni? Ide olyan javaslatokat várunk, amit nem lehet pénzhiányra hivatkozva elhárítani.

2. Ha lenne pénz dögivel, és szabad kezet kapnál, mit, hová, és hogyan építenél? Miben térnél el az eddigi bringás fejlesztésektől? Itt nyugodtan eresszétek el a fantáziátokat. Kitérhettek akár kívánt útvonalakra is, de mást is javasolhattok. Oda, és azt képzeltek amit akartok...

Reméljük legalább 50-60 komoly hozzászólást írtok, és így lesz egy minimál, és egy teljeskörű javaslatunk a budapesti kerékpáros közlekedés fejlesztésére. Az ötleteket felhasználnánk a Critical Mass felvonulásokon és honlapon is, de ebből szemezgethetne az érdeklődő sajtó, és talán egyszer a politikusok is. Legyetek aktívak, tervezzetek velünk, aztán követeljük együtt!

Írj nekünk, és mi a zászlónkra tűzünk.

Link a bejegyéshez:

Hozzászólások

Brinyó képe
Brinyó (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 12:20

Olcsó:
A biciklis rendőrök nyáron rakjanak rendet a bicikliutakon. Csípjék nyakon a ráparkoló autósokat. Rájuk hallgatnának, és a nyár végére leszoknának.

Drága:
A kerékpárútfejlesztéseket kezdjük el a stratégiai helyeken is. A legforgalmasabb belvárosban főleg parkolóhelyek rovására kellene kerékpárutat festeni. Körutakon, a Bajcsyn.

Mare képe
Mare (nem ellenőrzött) 2005, június 13 - 15:21

1 Olcsó:
Fogjunk össze a kismamákkal és a kerekesbiciglisekkel és együtt pályázzunk legalább járda bukkanóra.
- Pereljünk ugyan ezért és a bejött pénzből csináltassunk újakat.
- Állandó kerékpárútfigyelő szolgálatot készítsünk (online). (segít kiszűrni hol van gáz.)
- A bicigliúton parkolókra mikuláscsomagot tegyünk amelyen emelt díjas telefonszámra bocsánatot kell kérnie tőlünk.
- A nyugati és a Keletit Délit etc.(MÁV) meg kell győzni, hogy csináljanak bringatárolót! aláírást kell gyűjteni, hogy mennyien használnák a bringatárolót évi ennyi-annyi lóvééért.
Drága
-legalább ott folytassák a bringautat, ahol elkezdték! Pl. Próbáljon meg valaki az Erzsi híd után (alatt) átkelni..a padka mérete: kb.25 cm!
- a bringával munkábajárók kapjanak adókedvezményeket!?
- ne bringa utakat ne baromi forgalmas utak mellé csinálják, hanem utcákat nevezzenek ki bringázóutcának (mint újpesten az attilla)ahol nem olyan nagy a forgalom

lenne még ötletem..de időm kevés

Kuku képe
Kuku 2005, június 9 - 12:22

Nagyon fontos lenne, egy összefüggő kerékpárút a pesti dunaparton is a Parlament és a Nehru park között.

sinya képe
sinya 2005, június 9 - 12:35

Olcsó:
1. Fejvesztés terhe mellett kötelezzék a csatornaépítőket, hogy csak keresztirányulag rakhatják vissza a csatornafedőt, vagy gyártsanak rácsos mintásat.
2. Minden kulturális helyszín(mozi-kocsma-suli-minden ház:) elé kötelező legyen építeni a helység nagyságától függő kerékpártárolót, ugy ahogy WC-t...
3. Lehessen a sétáló utcákban is bringázni!

Drága:
1. Tökéletes Bringaút a hidakra!!!
2. Tökéletes Bringaút a Kőr-út-ak-ra(kis-nagy-óriás)!!!

k képe
k (nem ellenőrzött) 2005, augusztus 12 - 14:08

PÁLYÁZAT
Cím: Kerékpártárolók létesítése Budapesten
Kiíró: Budapest Főváros Önkormányzata
Határidő: 2005. 09. 10.
Pályázhat: hivatalok, oktatási és egyéb intézmények, kereskedelmi,
vendéglátó egységek
-------------------------
A Fővárosi Önkormányzat lehetővé kívánja tenni a környezetbarát közlekedés
fokozottabb fejlődését. Ezért a kerékpározás segítése érdekében pályázatot
hirdet.
A Főpolgármesteri Hivatal várja mindazon hivatalok, oktatási és egyéb
intézmények, kereskedelmi, vendéglátó egységek jelentkezését, amelyek elő
kívánják segíteni, hogy a hozzájuk érkező ügyfelek, diákok, látogatók,
vevők kerékpárral is közlekedhessenek és járművüket az intézménynél
biztonságosan, kényelmesen leállíthassák.
Várjuk azon intézmények jelentkezését is amelyek az előző években elkészült
kerékpártárolót bővíteni akarják (a meglévő tároló típusának, anyagának
megjelölésével).
A kerékpártárolókat a Főpolgármesteri Hivatal térítésmentesen biztosítja.
A kerékpártárolók igénylésének feltételei a következők:
1. A pályázó a kerékpártárolók elhelyezéséhez az intézmény bejáratának
közelében olyan területet tud biztosítani az intézmény területén belül,
vagy ennek hiányában közterületen, amely egyszerűen, gyorsan megtalálható,
szem előtt, illetve valamilyen ellenőrzés alatt van, vagy őrzése megoldott,
továbbá maga a szerkezet és a kerékpárok berakása - kivétele sem a
gyalogosforgalmat sem a gépjárműforgalmat nem akadályozza. A területigény
egy kerékpár tárolásához közelítőleg 0,70x1,90 m.
2. Az intézmény területén belül elhelyezett tárolók telepítéséhez az
igénybe vett terület tulajdonosának vagy kezelőjének írásbeli hozzájárulása
szükséges, ha az nem a pályázó.
3. Közterületi elhelyezésnél a telepítéshez engedély szükséges. Ennek
beszerzése nem a jelentkező feladata, de az engedélyezés érdekében az
igényléshez csatolni kell az igénybe venni kívánt közterület vázlatos
helyszínrajzát 1:250 léptékben, lehetőség szerint A/4-es vagy A/3-as
formátumon. A helyszínrajznak tartalmazni kell a szomszédos utcákat, az
épületkontúrokat, a bejáratokat, az útszegélyt, az esetleges utcabútorokat.
A rajzon be kell jelölni a támaszok elhelyezésére szánt területet a főbb
méretek megadásával, úgy, hogy annak nagysága, elhelyezkedése egyértelműen
megállapítható legyen. Az engedély megszerzését elősegíti, ha az intézmény
az érintett közterület hivatalos helyszínrajzát csatolja a pályázathoz. A
vázlatos helyszínrajz nélkül a pályázatot nem tudjuk elfogadni (a hivatalos
helyszínrajz nem feltétele a pályázat elfogadásának).
4. Az intézmény a kerékpártárolót üzemeltetésre átveszi, folyamatos
karbantartásáról gondoskodik.
A sikeresen pályázó intézményekkel építés előtt a kerékpártároló építésével
megbízott vállalkozó képviselője jegyzőkönyvet vesz fel. A vállalkozó csak
a kerékpártárolót építi meg! /Az építéshez szükséges munkaterület, víz,
villany stb. térítésmentes biztosítása az intézmény feladata./
A túloldali pályázati adatlapot kitöltve 2005. szeptember 10. 13.00 óráig
kérjük eljuttatni a Reformút Kft. címére (1077 Budapest, Rottenbiller u.
30. fax: 413-0881)
A pályázati feltételeknek mindenben megfelelő kérelmek teljesítését az e
célra fordítható anyagi keret korlátozza. Az elbírálásnál előnyben
részesülnek a nem profit orientált intézmények.
A felhívásnak megfelelő melléklettel ellátott igényléseket 2005. október
10-ig elbíráljuk és erről értesítést küldünk.
A pályázattal kapcsolatban szükség esetén felvilágosítást ad:
Jóba Ágnes Főpolgármesteri Hivatal 327-1312
Reformút Kft. 4130-690; 413-0880
REFORMÚT Kft.: 1077 Budapest, Rottenbiller u. 30. fax: 413-0811
A Pályázati Felhívás elválaszthatatlan része a Pályázati Útmutató, ezek
együtt tartalmazzák a pályázáshoz szükséges összes feltételt, mely
megtalálható a http://www.budapest.hu oldalon

danesztatosz képe
danesztatosz (nem ellenőrzött) 2005, augusztus 28 - 19:23

Mielőtt bárki biciklitárólót létesít sok-sok millió forintból saját portája előtt, kérdezzék meg a bringásokat, hogy milyen táróló lenne erre alkalmas. Sok használhatatlan, alibi táróló van már országszerte, de használható, olyan, amihez nem csak az első kerekemet tudom kikötni, minimális. Pedig egy egyszerű U-alakú fém cső még olcsóbb is lenne, mint az egyes önkormányzatok előtt csilli-villi kovácsoltvas szirszarok.

sinya képe
sinya 2005, június 9 - 12:35

You'll never bike alone...

sinya képe
sinya 2005, június 9 - 12:36

ezt elbasztam

Bike and Ride képe
Bike and Ride (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 13:18

A metró/HÉV nagyforgalmú külvárosi állomásaira bringaboltoknak kedvezményes bérleti díjjal kisebb helységet kellene kiadni. Cserébe a műhely elé felszerelt 50-80 bringás biciklitárolóba kötött bringára figyelnie kell 8-19 óra között.
Jó helyszínek: Újpest központ, Újpest városkapu (itt már van bolt), Határ út, Köki, Árpád híd, Őrs, Pillangó u., Békásmegyeri HÉV megálló, Csepeli HÉV megálló,

Anonymous képe
Anonymous 2005, június 9 - 13:21

olcsó:
- fessenek fel biciklisávot a fontosabb kétsávos utakra (tehát lenne a belső sáv, a külső sávon belül a biciklisáv). ez növelné azok biztonságérzetét, akik félszegen kerekeznek az autós sáv szélén, az autósok kevésbé dudálnának az itt haladó biciklisekre.

drága:
- csinálják meg rendesen a 70-es troli hungária körúti végállomásán a macskaköveket.
- csinálják meg rendesen a thököly út keleti pályaudvar és bosnyák tér közötti szakaszát. most maskaköves, nem lehet rajta rendesen haladni.
- jó lenne egy olyan info vonal, ahol be lehet jelenteni hogy hol nem lehet biciklivel közlekedni.

pozitív példaként említeném a dembinszky-wesselényi utcát. amióta rendbetették majdnem jobban lehet rajta haladni, mint az andrássyn. főútvonal, alig van villanyrendőr, sima az aszfalt, több se kell. az is figyelemreméltó, hogy nem lett bicikliút, mégis jól használható.

mal képe
mal (nem ellenőrzött) 2005, augusztus 28 - 13:42

"jó lenne egy olyan info vonal, ahol be lehet jelenteni hogy hol nem lehet biciklivel közlekedni"

- Ennek nem sok értelme van hiszen szinte sehol.

Anonymous képe
Anonymous 2005, június 9 - 13:23

pontosabban: "- fessenek fel biciklisávot a fontosabb _kétszer_ kétsávos utakra"

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 13:40

ezek inkább problémafelvetések:

1. sokan alapszinten sem értenek a biciklihez, nincsenek megfelelő eszközeik. elveheti a kedvüket ha egy defekt miatt szerelőhöz kell rohangálni.
meg kellene tanítani az embereket arra, hogyan kell egy defektes kereket megjavítani.

2. egyik ismerősöm vett biciklit nem olyan régen. azért nem jár munkába vele, mert nem tudja a flancos irodaházon belül lerakni.
én is futottam pár kört, mire sikerült elérnem, hogy elhelyezhessem biztonságos helyen. szóval nem lehet ritka eset.

Kóla képe
Kóla (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 13:46

Ok, akkor az ötlet legyen ez:
A város szerződjön le egy bringatárológyártóval, aki a kiskerár 70%-áért hajlandó szállítani nagy tételben. Ezután hírdesse meg, hogy a biciklitárolót rendelő irodaházak, mozik, stb... költségének egy részét, mondjuk felét állja.

Kóla képe
Kóla (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 13:48

A biciklitárolók telepítésekor felejtsék el a kerékbefogós típusokat, mert nem tartja meg a bringát, és nem lehet biztonságosan hozzálakatolni. A legjobbak a Vörösmarty teres fordított U csövek, jól lebetonozva.

gitta képe
gitta 2005, június 9 - 14:03

az Örsön az Árkád hátsó bejáratánál (gondolom máshol is) van egy "tároló", ahol a korlátból hipp-hopp valaki észrevétlenül kiszedte a szegecseket, a gyanútlan bringás leköt, bemegy, a galád ember pedig csak kihúzza a korlátot a helyéről és már el is orozta a biciklit... meccsoda trükk!
szóval valószínűleg a legegyszerűbb a legjobb megoldás, egy cső és más semmi. és az óccsó is, nem? hajrá!

Kükkü képe
Kükkü (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:06

de. az a legjobb. csak az alja egy lap legyen, és úgy legyen ráöntve a betony.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 13:52

meg mondjuk lehetne az iskolakban kotelezo jelleggel orakat tartani...

Kuku képe
Kuku 2005, június 9 - 13:55

A kerékpártárolókat nulla forintból lehetne szaporítani, ha azokat úgy alakítanák ki, hogy közterületi reklámhordozók is legyenek egyben. A szerződő óriásplakátos cégek legalább egy kis hasznot és értelmet is adnának az acélmonstrumaiknak. Persze saját költségükön kellene felállítaniuk a kijelölt/engedélyezett helyeken. Sőt, két év mentesség után akár fizessenek is valamennyit, amit egy bringaalapba forgatnának.

Metronymus képe
Metronymus (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:03

A lépcsős metróállomásokon lehessen bringával is fel/leszállni. Persze legyen kijelölt bringarekesz, és az útvonalmatricán megjelölt bringásmegállók.

Demszky képe
Demszky (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:14

Mint üveg golyót, mindent megkaptok :)

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:19

Ha üveggolyó, akkor Ács Feri.
Elvesszük.

Gábor képe
Gábor (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:18

Olcsó: Évenként kétszer nyírják le a sövényeket ahol ránő a bicikliútra.
Drága: A párhuzamosan járdán haladó bringautakra figyelmeztessen a jobbrakanyarodási lehetőségeknél KRESZ tábla, esetleg egy kis villogó lámpa a zöld jelzés mellett.

mikker képe
mikker 2005, június 9 - 14:26

Olcsó:
Az egyik minimum az volna, hogy a szélesebb egyirányú utcákon engedélyeznénk a kétirányú kerékpározást, sőt egy csíkot is húznánk a rend kedvéért.
A másik: "előretolt kerékpáros felállóhelyek" a lámpás kereszteződéseknél. lásd bővebben: http://www.kerosz.hu/kresz.htm
A kerékpártárolók kialakítását akár kötelezhetnénk hatságilag is intézményeknél, céges székházaknál, boltoknál, stb. Így nem kéne újabb reklámfelületekkel szennyeznünk magunkat. (persze, ezt sokkal nehezebb kivitelezni, mint a piaci alapú megoldásnál (magyar bürokrácia))

Ami drágább, nehezebb:
A körutakon a parkoló kocsisor helyére bicikliút. Ezt mindenképp el kell érni. Újabb parkolóhelyek nem kellenek, mert az csak forgalmat generál. Csak a kerékpárút által elvett parkolóhelyeket kéne pótolni, hogy ne sírjanak az autósok. Szóval a mélygarázsok, parkolóházak szépen felszabadíthatnák a helyet a kerékpárutaknak a körutak után a többi fontos útvonalon is.

Sinya képe
Sinya (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:32

Igen a koruton osszesen alig parkol par 10 auto max 100. es azokat a kornyekbeli utcak siman el tudnak nyelni...

spenot képe
spenot 2005, június 9 - 21:21

2 kilo a parkolas orankent, azert ez jo kasza. Lemondhatnanak rola!

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:43

Télen hivatalilag elrendelni a kerékpárútrahólapátolási tilalmat.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:45

illetve, azt hotlanitani

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 14:58

Igen. Kellene egy kisméretű hókotró, ami hóesés után végigmenne a 140 km kerékpárúton. Esetleg lenne rajta festőgép is, mert a festés sok helyen már teljesen lekopott.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 15:22

útvonalterves térképet csinálni olyanoknak, aki még csak most akarják elkezdeni, szóval bizonytalanok a forgalomban, de szeretnének biztonságban eljutni ide-oda. Akkor nem kéne azt néznem, ahogy a legnagyobb forgalom közepén, a legdurvább utakon rémült arccal egyensúlyoznak, és hajszálon cibálják életüket. Aztán ezt bicikliboltokban szórni, mert senki nem megy be értük az önkormányzatokba.

CsIkOsIlLeS képe
CsIkOsIlLeS (nem ellenőrzött) 2005, augusztus 29 - 12:46

Egy nagyon pozitív meglepetés, innen tudni hogy Európáben vagyunk:

-----Original Message-----
From: Tőkés Balázs [mailto:TokesB@budapest.hu]
Sent: Wednesday, May 04, 2005 2:07 PM
To: Csikos Illes EB_HU
Subject: RE: Információ-kérés kerékpárutakkal kapcsolatban

Tisztelt Csikós Illés!

A budapesti kerékpáros térkép 2004-es kiadása ingyenesen megkapható az ügyfélszolgálatunkon (Károly krt. 28.).
Nyitvatartás: H: 8-18; K-Cs: 8-16.30; P:8-14.00
Üdvözlettel:

Tőkés Balázs
Főpolgármesteri Hivatal
Közlekedési Ügyosztály
Telefon: 1 327 1311
Fax: 1 327 1845

-----Original Message-----
From: Csikos Illes EB_HU [mailto:Illes.Csikos@erstebank.hu]
Sent: Monday, May 02, 2005 6:33 PM
To: Pék Ferencné
Subject: Információ-kérés kerékpárutakkal kapcsolatban

Tisztelt Közlekedési Ügyosztály

Kérdésem hogy hogyan lehet hozzájutni egy minél újabb budapesti kerékpáros térképhez.

Köszönettel:
Csikós Illés

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 15:23

minden autót kitiltani a városból, igy az egész város egy nagy bringaút lehetne. ez nagyon olcsó!!

buppaboy képe
buppaboy (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 15:38

bringatároló örökbefogadás!!
minden bringatárolón egy reklámhely (persze mondjuk egy kidobott bringaváz felhegesztve, abban a tábla, , vagy kerék, abban a tábla), rajta a szöveg, pl: "Hello! Ebben a bringaparkolóban BuppaBoy jóvoltából parkolhatsz! Ha mész: hátszelet!!!"-és persze buppaboy állná a tároló kivitelezését, ill intézné az évi karbantartását! Az öreg demzskinek csak a helyengedélyt kelll jóváhagyni....
+ a tároló tetején lévő tábla messziről mutatja a parkolót a bicósoknak!
+látványos recycling anyagokbol van
Fogadjunk örökbe bringaparkolokat! én tudok is valakit, aki kivitelezné occson magát a tárolót, ésszerüen szépen! akkor hajrá!

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 15:39

ja és az örökbefogadás=occsó

Sinya képe
Sinya (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 15:39

ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓórjááááááááááási

kartográfus képe
kartográfus (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 15:45

Olcsó:
Le kéne szoktatni a kerékpárút tervezőket arról a hagyományról, hogy kerékpárutat lehetőleg a járda megfelezésével lehet készíteni, a kanyarokat pedig szigorúan derékszögűre és beláthatatlanra tervezik. Ehhez nem kell nagy tudomány.

Drága:
Az autósoknak jó nagy parkolóházakat, vagy fődalatti garázsokat a Nagykörúton kívül, pl az Árpád-híd két hídfőjénél, a Népligetnél, aztán szépen kitiltani minden autót a belvárosból. A felszabadult parkolóhelyekre meg fedett kerékpártáolókat tenni. Egy autó helyén elfér 5-6 bringa, még ha nem lógatjuk fel is.

buppaboy képe
buppaboy (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 15:50

Olcsóóóó:
ÖRÖKBEFOGADÁS

..persze, hogy minden valamirevaló bringabolt, bringaújság, sportszer, sportruhabolt, energiaital, stb örökbefogadna egy-egy bringaparkolót! Mégsem egy nagy PannonGSM TITKÁRNŐS AKCIÓSKÉSZÜLÉK REKLÁM, netán egy TakarékosTomiMosóporFos , urambocsá: Seggdonaldz alá kéne parkolni!
igy izlésesebb: egy finom kis tábla: "Hello! Ebben a bringaparkolóban az Elit Expressz futárszolgálat jóvoltából parkolhatsz! Ha mész: hátszelet!!!"- szoval cégek is, magánszemélyek is...

fuyeko képe
fuyeko (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 15:56

Olcsó:
Csatlakozom: biciklisávot a kétszer kétsávos utakra!!!

Drága:
Le kell zárni az autóforgalom elől a belvárost (Londonban működik)!
Föld alá vezetni a fontos utakat (Brüsszelben működik)! Gondoljunk csak bele: a körutak, Rákóczi, Hungária, Bajcsy, Andrássy (szebb lenne autók nélkül)... Busz, villamos attól még mehet ott! Csak egy kicsit le kéne sétálni a megállókhoz. Helyére kétszer négysávos bringaút! Persze ne essünk túlzásokba, de lehetne több zöld terület az idegbeteg városlakóknak és persze rengeteg tároló! És talán a tömegközlekedés is feljavulna...
Rendes elkerülőket: kamion stop!
A Dunát nem lehet kihasználni? Hány ember jár például a BME-re? Motorcsónak öt percenként, útvonal: Árpád-híd valamelyik hídfő, Jászai, Batthyány, Március 15, Fővám, Boráros, ZP... Oda-vissza, fel-le!

"Ha gazdag volnék..." - lenne egy bringaút oda, lenne egy vissza és egy csak úgy, hogy nézegessem!

imola képe
imola (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 16:05

Olcsó vagy drága? Nem tudom, de szerintem jó ötlet.

Ha már a boltok képviselnék magukat a fontosabb csomópontoknál: bringa kölcsönzés! Összefognának az állomások és bárhol le lehetne adni. Újpesten bérelek egyet reggel 800 forintért, este meg a belvárosban maradok, mert (pl) bulizunk egy jót és leadom a Deákon 400 forintért cserébe!

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 16:18

Drága:
4 éven belül 4 kerékpárút:

1.Keletitől az Őrsig a Kerepesin
2.Körúton a Margit hídtól a Petőfi hídig
3.Kiskörúton a Nyugatitól a Kálvinig, aztán a Rádayn a Borárosig
4.Parlamenttől a Petőfi hídig, és a Parlamentet se kelljen körbekerülni.

Olcsó:
Megtartani végre egyszer az autómentes napot. Én már azt is elfogadnám, ha hétvégén, csak akkor teljesen, mint Brüsszelben.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 17:46

tök röhögnék, ha a 4es metró helyett a következő választáson ez lenne a szlogen:)))

ev képe
ev (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 16:18

normális bringatároló
nem csak a betolom-az-elsőt-osz-jó-de-ha-máshova-kötöm-szólnak-típusú

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 16:21

Olcsó:
A cégautóhasználat állami intézményekben legyen felváltva pénzjuttatásra.

d képe
d (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 16:28

Legyenek szintben elválasztott bicikliutak, mert csak azt veszi figyelembe egy gyalogos, a csíkot nem.

Hixipixi képe
Hixipixi (nem ellenőrzött) 2005, december 21 - 22:08

A szintben elválasztott bicikliutak kiválóan működnek Szombathelyen! Irigyle is érte őket...

eszter képe
eszter (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 16:30

Olcsó
A KRESZ tankönyvekben szigorúan foglalkozzanak a biciklisták veszélyeztetettségével bizonyos közlekedési helyzetekben.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 16:33

Vegyék figyelembe a kerékpárutak kijelölésénél, hogy a kerékpáros nem ér rá jobban mint az autós. A kanyargó, utca egyik oldaláról másikra váltó, kis utcákban cikázó bicikliút a megtett távolságot akár 20-30%-al is növeli. Lásd III. kerületi bicikliút a Szentendrei út mellett.

minimail képe
minimail (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 17:24

drága:

az olyan katasztrófák, mint az Andrássy úti, vagy összevissza cikázós (lásd előző hozzászóló, meg a könyves kálmán-hungária körúti) bringautak űjragondolása. senki nem fog addig bicajra pattanni,amíg ilyenek a bringautak. életveszély.

occsó:

az új bringautak tervezésekor vonjanak be egy-két futárt, vagy hasonló tapasztalt bringást, mint tanácsadót. így elkerülhető lenne további hasonló használhatatlan bicikliutak születése.

a bringalekötő-örökbefogadós NAGYONNAGY!

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 17:48

mármint 4 éva latt 4 kerékpárutat!

grafit-ember képe
grafit-ember (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 18:12

Olcsó:

Sárga festék, mint eddig. Néhány lapát beton, mint eddig. A legfontosabb talán egy-két "kerékpárbarát" híd lenne. A Lánchíd nem annyira jól bringázható, mint a többi, viszont jó helyen van, stratégiai fontosságú. Ha már reggel kint áll a 180 lóerôs autópálya-Octavia (az álláshoz kell a turbomotor) a Pesti oldalon, akkor a Busz sávból legyen egy kis felhajtó a fényképezô japánok járdájára és egy korlátrészt vegyenek ki. Utálom reggelente a szüntelen patkázást a fixivel. És legyen Budán, a híd északi oldalán is egy kerékpársáv, mondjuk a zebra mellett, sokan megyünk be az alagútba.
Illetve eke dolog leszállni és lemenni a lépcsôn, ha az Erzsébet felé mész. Lehet, hogy a Margit hídnál is lehetne egy vádlibarátabb rézsû, mondjuk kevesebb, mint 13 fok emelkedéssel. Én mondjuk felmegyek, de két kakós csigát égetek el közben, ami még kellene Budán...
Hétvégente ki lehetne tiltani az autókat más helyrôl is, nem csak a Városligeti sétányról...
A leggázabb a József Attila utca, ott mindig van arrogáns nyugdíjas piros Ignisben. Félek.

Drága:

Andrássyn a szervízútról tünjenek el a parkoló autók, és legyen egy szép széles, kétirányú bringaút. A másik oldalon maradhatnának az autók.
A körút szintén. Amúgyis egymást örjítik meg az autósok. Az egyik oldalon legyen bringaút, a másikon maradhat a parkoló

Legdrágább:

Mentális update mindenkinek. Oktatófilm a kerékpározásról. Adókedvezmény kerékpárosoknak. Mondjuk, ha egy hétig kerékpárral jársz, akkor kapsz egy háromórás bónt, a Centrum Prkoló Kft-tôl, a kocsidnak.
Ilyesmi...

Tin képe
Tin (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 19:27

Nem tudom olcsó-e vagy drága, de ne Viacolorból csinálják az utakat, mert kirázódnak a szemeim néha, főleg, ha a vegetáció áttörni készül rajta. Sőt, vannak egészen veszélyesen kifordult betonelemek is.

Büntessék a gyalogosokat, ha rámennek a kerékpárútra, főleg ott, ahol több jelzés is utal arra, hogy ez nem gyalogút. (Tábla jelzi, felfestés, betonelemekkel elválasztva)

Régen volt KRESZ oktatás az iskolában, dolgozatot is kellett írni belőle. Szerintem most sem ártana belevenni a tantervbe, akkor nem hivatkozhatna senki arra még gyalogosként sem, hogy ő ezt nem tudta.

A hibabejelentő vonalat említette valaki, szerintem tök jó ötlet.

mikker képe
mikker 2005, június 9 - 21:32

sztem az, hogy rámennek-e a gyalogosok a bicikliútra, a bicajút elhelyezésének és jelzettségének kérdése. az egyszál sárga csíknál én sem tom néha eldönteni, melyik fele az enyém és melyik a gyalogosé. idővel a gyalogosok is megtanulják, hogy oda kell figyelni. ezt csak azért írtam, mert nem szeretnék olyan rendőrállamot, ahol a gyalogosokat büntetgetik.

Tin képe
Tin (nem ellenőrzött) 2005, június 10 - 07:27

Ha figyelmesen elolvasod amit írtam, akkor látod, hogy én sem az egyszál sárga csíkkal bicikliúttá avatott járdákra gondolok, mégcsak nem is a viacoloros-járdás megoldásra, hanem ott, ahol térbeli elválasztóelemekkel is jelölve van a kerékpárút. Azért mert az fokozottan balesetveszélyes. Ha a családapa olyan lökött, hogy babakocsival, meg még két szaladgáló gyerekkel bemegy a betonelemek közé (jöttek már így szembe velem), ott nem lehet kitérni, akkor másként nem fogja megérteni, hogy ne menjen rá a kerékpárútra.
De az ötlet úgyis kivitelezhetetlen, úgyhogy kár ezen vitázni.

CsIkOsIlLeS képe
CsIkOsIlLeS (nem ellenőrzött) 2005, augusztus 29 - 13:00

Olcsó:
Felfesteni a kerékpárutakat!
Gondolok itt elsősorban a budai rakpartra, hol szerencsétlen gyalogosok nem is tudják néha hogy tilosba tévedtek, csak csodálkoznak hogy miért akarjuk őket folyamatosan elütni...
Kérünk szépen egy rikító legalább 7 centis sárga csíkot és a csík kerékpárosoknak szóló oldalán 15 méterenként egy kerékpárt felfesteni.
A sárga csík önmagában sajna édeskevés...

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 22:04

oké megpróbálom optimistán:
de jó volna egy csak bulizós-biciklis-gyalogos híd!
de jó volna ha letörnék legalább a patkákat(szintkülömbségnél) a főbb közlekedési útvonalakon!
de jó volna ha megint lenne Toldi!
de jó volna ha többet lenne critical mass!
de jó volna ha a magyar parlament nem a talpnyalórombolóhitványrövidtávú gondolatok büszke öntelt szolgája lenne!
boccs nem ment
de azé hajrá hajrá!

mikker képe
mikker 2005, június 9 - 22:38

Ugye a CBI arra hivatott, hogy radikális lépéseket tegyünk egy kerékpározhatóbb városért? Mert akkor itt szeretnék buzdítani mindenkit egy közös, illegal, bicikliútfestős akcióra. Nem nehéz:
Szerzünk, veszünk festéket és a szélesebb egyirányúknál, kereszteződéseknél húzunk sárgacsíkot, stencilezünk bicajjelképet, oda, ahova kell. Ha a városvezetés nem csinájja, majd mi. Esetleg néhány figyelemfelkeltő táblát is kirakhatunk pl.: FIGYELJ A KERÉKPÁROSOKRA!, TEKERJ! ;, stb.
Ezzel ismét bekerülünk egy kicsit a médiába. A városvezetés jobban észrevesz minket, ha hallatjuk a hangunkat.
Ha nem csak én vagyok ilyen radikális (márpedig nem), akkor nyissunk egy topicot a fórumon (vagy használjunk egy meglévőt) és eszeljük ki a részleteket!

TurBO képe
TurBO 2005, június 10 - 07:23

TUTTIRA IGAZAD VAN MIKKER!

Ha csak itt ulunk es egymasnak sirunk, esetleg elolvassa meg 1-2 ember (akik 1ebkent tok erdektelenek az ugyben) NEM FOG SEMMI TORTENNI MEG VAGY 10 EVIG BIZTOSAN.

Viszont, ha:
Kalapáccsal letorjuk a 35 centis padkakat
Sovenyvagoval lenyirjuk a sovenyeket, ahol emiatt nem beláthatoak az utak
Felfestjuk a mar lekopott jelzeseket
Csinalunk figyelem felkelto tablakat
Buppa otlete is ecceru, elmenni a helyi onkorm-hoz es megmondani adjon ide meg oda engedelyt

Az egeszet lehetne finanszirozni Polokbol (pl.: "Bringa-barat varost epitunk NEKTEK" felirattal)

ha csak ennyi

CSELEKEDJUNK !!!

Hixipixi képe
Hixipixi (nem ellenőrzött) 2005, december 21 - 22:27

Az (illegális) újrafestésére én is gondoltam, -- persze csak olyan helyeken, ahol elvileg kellene hogy legyen csík, mert hivatalosan kijelölt kerékpárút, csak lekopott a festék.

Röhejes, hogy az önkormányzatok nem hogy nem festetik újra, hanem a "társadalmi munkában" újrafestést sem engedélyezi, mondván, közterülethez magánember nem nyúlhat. A házunk elött például ezért nem tudjuk megcsinálni a felhajtót, pedig mindent a ház lakói fizetnének hozzá.

Egyszer azért ütöttek el lámpával védett(!) kerékpáros kereszteződésben, mert az autós nem is látta, hogy az egy kerékpáros kereszteződés. Tábla nincs, a festék már rég elkopott. Jobbra kanyarodott ki a kocsi; neki ugyan piros volt a lámpa, de autót neki balról nem látott jönni, és hát jobbra minek nézett volna körül.... :(((((

fotel képe
fotel (nem ellenőrzött) 2005, június 9 - 23:00

Olcsó! A rendőr büntesse a bömbis-mercist, aki tahó módon bringaúton vészvillog. Érdekes, hogy a sokmilliós autócsodák hányszor robbannak le... LOL [pl Karinthy Frigyes út]

TurBO képe
TurBO 2005, június 10 - 07:07

Naggyon occsó(az állam bácsinak):
Fogjuk magunkat, legyártunk 1-jó pair kifeszíthető plakátot, amivel felhívhatjuk az autosok figyelmét a keresztező bringás utakra (pl. árpdhíd pesti felhajtója, ahol sosem adják meg az elsőbbséget, eccer el is kurtak)és kifeszítjük a problémás kereszteződés fölé.

Drága:
Átfogó köztudat modositas!!!! Nagyon sok autos, es gyalogos (de meg 1-2 bicos sem :( ) ismeri a BICÓÚT FOGALMÁT. Ehhez plakátok, reklámok, iskolai oktatás szükséges <-regen technikaora keretein belul nekunk kellett alapveto KRESZ-t tanulnunk, most már ez nem divat?!

kogeyda képe
kogeyda (nem ellenőrzött) 2005, június 10 - 07:30

Igazad van Mikker! Festeni kell! Sárga festéket, ecsetet minden bringás kezébe!

oldman képe
oldman (nem ellenőrzött) 2005, június 10 - 08:11

drága megoldások:

teljesen jó az út fölötti plakét (valaki irta) csak szélvédő magasságban kellene kifesziteni ahhoz hogy észrevegye az autós mert a kresztáblát sem veszi észre/figyelembe. viszont igy drága megoldás mert elhaladó autónként kellene pótolni. idő volna rá amig kitöltögetik egymás között a betétlapokat

az önálló útjel-pótlás illetve telepités is jó ötlet csak a sárga festék alá, kiegészitésként javasolnám az acéltüske-sort, útkereszteződésekben esetleg lámpaváltáskor süllyedne/emelkedne. ugyanez mehetne a frekventált pontokon átalakitott forgalom-érzékelőket beépitve a sárgacsik külső oldalára. gyalogos/kerékpáros súlyára nem torténne semmi, de 600kg fölött acéltüske elősutty, minimum dupla defekt. átalakitott parkolóórába összeg bedobásával lehetne egyszeri lehajtásra a tüskéket behúzni ha megkötött a saller, ez az összeg méltányosságból mindenképp legyen kevesebb mint darut rendelni, hogy leemelje a nyavalyás kocsiját a szögekről

grafit-ember képe
grafit-ember (nem ellenőrzött) 2005, június 10 - 08:48

Beszállok festékkel, ecsettel a kerékpárútfestô akcióba. Egy liter Celloxin nitrozománcot tudok felajánlani ("jelzôsárga színben")és dolgos két kezemet.
A "Tapló vagyok, bicikliúton parkolok" -matricára is van pár alternatív design-tervem...

Én a kilincsre szoktam ragasztani, lehetôleg úgy, hogy a kulcsnyílást is befedje.
Nagy kárt nem okozok, de a kilincs környékérôl elég nehét eltávolítani, a sok görbület és rés miatt. Fél óra biztos rámegy.

Turbomost lusta megnézni a kodját :D képe
Turbomost lusta megnézni a kodját :D (nem ellenőrzött) 2005, június 10 - 10:07

Királyosság!

Látom mindenkinek beindut a fantáziája.... EZ JÓHÓHÓ

Alternativ dizájn terveket várom: ígérem, aki segit festeni, vagy sövényt nyírni az kap belole rendesen!

JÖVÖHÉT SZOMBAT: MHB(margithídbuda) 12:00 SÖVÉNNYÍRÓ START
MINDENKI HOZZON MAGÁVAL EGY ERŐS OLLOT, meg nejlonzsákot, amibe gyujtuk a szemetet.

aki jön az jön, aki nem az nem....

És kérekhetek dizajnokat ide: muat@freemail.hu ???

Vajk képe
Vajk (nem ellenőrzött) 2005, június 10 - 16:47

Ket teruletet emelnek ki:
1. Legyenek szabvanyok/szabalyok arra, hogy mit lehet kerekparutnak hivni es mit nem. Pl minimalis szelesseg, kanyar minimalis sugara (szogletesen nem lehet bringaval kanyarodni), kozvilagitas, ilyenek.

2. Ki kellene verni a varoshazabol, hogy mennyit forditanak karbantartasra evente? Az az erzesem, hogy letesitesre szereznek penzt, de a meglevok sem nyilvantarva, sem karbantartva nincsenek. Igenis lehet tudni hogy a sarga festek egy evet bir, tehat be kell irni minden evben a koltsegvetesbe hogy 140km sarga festek. Es a bozot ha rano az utra, akkor nem lehet rajta bringazni, tehat be kell irni a koltsegvetesbe hogy evi 50km bozotvagas. Por/sar eltakaritasa hogy a fu ne noje be detto, katyuzas detto. Ez nagyon fontos, mert kulonben hiaba epitenek evi 10km-et, ha evi 20km hasznalhatatlanna valik.

Apro otletek meg: Obudan a gazgyarnal a javasolt kerekparos utvonalon 200m-en nincs kozvilagitas. a lampak megvannak, de nem mukodnek.

vajk

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 11 - 17:40

Igen, igen, mindenképpen kellene hibabejelentési lehetőség: akár telefon, akár e-mail. Talán útobbi azért jobb, mert arra hivatalosan is válaszolni kellene, hogy mit csináltak vagy mit nem.
Kapásbót tudnám jelenteni a Lágymányosi-hídnál nem működő lámpát, a Lurdytól visszább a híd felé egy építkezés a bicikliútra szivattyúzza a vizet, a törött közlekedési lámpákat, stb stb. Arról már nem is beszélve, hogy a törött lámpák tisztítását is meg kellene oldani. Mint az egyszerű kosztól, mint pedig a graffititől.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 11 - 17:49

"561 millió eurót kaphatunk a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére"
ebből csupán csak: 0,2%-ot
forrás: http://www.ugyvezeto.hu/index.php?news=1007&wa_nr=hk05

cyrex képe
cyrex (nem ellenőrzött) 2005, június 11 - 21:47

Olcsó:
- Bicikliutakat mindenhol FOLYAMATOSAN jelölni az aszfalton, legalább 200 méterenként egy bicikli út "logo"-val is.

- A veszélyesebb lámpa nélküli kereszteződésekben, ahol bringás út van, és a bringásnak van elsőbbsége, az autósoknak valami feltűnőbb figyelmeztetés kellene, mint a kiegészítő tábla. Pl. olyan piktogramm, ahol egy bringás pont felkenődik a figyelmetlenül kanyarodó kocsi motorháztetejére.

- Biciklitárolót a körútakra, bevásárlóközpontok elé, metróvégállomásokhoz, iskolákhoz, irodaházakhoz. A Récsei center előtt nincs tároló, pedig egy hatalmas bringás bolt található benne!!! Egy darab vas az egész, nem igaz, hogy nem lehet megcsinálni.

- Biciklis térképeket a forgalmasabb helyekre. Jelölni hol található tároló, bringaút, utcai kút, WC, szervíz, stb. Kiváló reklámfelület lehetne bringás boltoknak, futárcégeknek.

Drága:
- Külön biciklis sáv az összes forgalmasabb úttal párhuzamosan. De nem úgy, mint az Andrássy úton, amit parkolónak használnak az autósok.

- Autósforgalom visszaszorítása: járdán parkolás megszüntetése, 4-es metró létrehozása.

- cyrex -

bettina képe
bettina 2005, június 12 - 17:13

Kezembe akadt a 2003-as Kerékpárral Budapesten térkép, ebben a következőt találtam:

"A budapesti kerékpárutak konkrét hibájával kapcsolatos bejelentést kérjük küldjék az alábbi címre:

FŐPOLGÁRMESTERI HIVATAL, KÖZLEKEDÉSI ÜGYOSZTÁLY
V. Városház u. 9-11. (1052), Tel.: 327-1311, Fax: 327-1845
E-mail: tokesb@budapest.hu"

Tehát elvileg van lehetőség, el lehetne kezdeni ömleszteni a hibabejelentéseket, mindenfélét, amit itt fent már felsoroltatok, aztán már náluk pattog a labda. Hirtelen megnövekvő bejelentésszám után hátha hajlandóak javítani itt-ott...

Prof képe
Prof (nem ellenőrzött) 2005, június 13 - 08:53

Én a legfontosabbnak egy széleskörű ismeretterjesztő, figyelemfelkeltő kampányt tartok. Rövid oktató spot-ok a TV-be főműsoridőben, óriásplakátok szerte a városban. Fő téma: hogyan autózzunk/gyalogoljunk a városban (és az országutakon is!) úgy, hogy közben ne veszélyeztessük a bringásokat. (Oldaltávolság előzéskor, bringaútra odafigyelés kanyarodáskor, parkolás és gyaloglás kerékpárúton.) Szlogen: "Élhető város? = Több kerékpáros!" :)))

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 13 - 16:36

Prof!
Nagyon tetszik a szlogened!
Lehet hogy használnánk is...
Szólj ha copyrightos.
Kükü

Prof képe
Prof (nem ellenőrzött) 2005, június 14 - 14:24

Nyugodtan használjátok, CM forever! :)

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 13 - 08:55

nem értem a biciklitárolót. nem lehet minden ház elé rakni egyet. az nem sokat ér, ha száz méterrel odébb van egy tároló.

vagy az lenne a lényege, hogy fedett?

ha viszek magammal egy 2mx2m-es fóliát (10 deka), akkor le tudom fedni a bringát.

lehet, hogy valamilyen többfunkciós kombinált megoldás kellene: olyan pad, újságosbódé, metrólejáró, élő növényzet + rács, buszmegálló tábla amire kikötni is lehet/szabad.

Grafitember képe
Grafitember 2005, június 13 - 09:06

Turbo,

Holnap reggel küldöm a design-terveket. A sövény-nyírás mikor lesz szombaton?

Hétvégén találkoztam még egy brutál résszel, amit ésszerû ráfordítással meg lehetne oldani. Zuglóból tekertem Újpestre és a Rákosrendezô feletti átjáró után egy kedves roncstelepen kell áttekerni, döngölt sárba ágyazódott üvegszilánkokon kerülgetni a pocsolyákat. Ez kb. 40 méter, hivatalosan bicikliút, táblázva is van. Aztán innen rávezet egy macskakô-szünet-macskakô tipusú burkolatra. Mellette van egy 25 cm-es(!) járda, amin leheten bringázni (gyalogos úgysem jár erre, a senki földje), de ránôtt a gaz és a sövény. Utána már a szokott minôségû sárgacsíkos út van. Ha ezt az összesen 100 métert megcsinálnák (csinálnánk), akkor nagyban javulna a helyzet. A nyomokból kiindulva sokan járnak arra. Én gyakran, az alkatrész-nepperemhez.

Ötlet az olcsóhoz:

A fekvôrendôröket egy 15 centis részen szakítsák meg, ahol elférünk.
Jó, a telónak mindegy, de van, aki 23x622-vel teker. Ez olcsóbbá is teszi az építésüket. (kevesebb anyag kell)

Még valami:
Készülhetne tábla is, azokra a helyekre, ahol tevékenykedünk. Beszólós szöveggel, pl.:
Felefestette, felújította az Önkormányzat helyett a Kollektív Biciklis Akarat Akciócsoport.

TurBO képe
TurBO 2005, június 13 - 09:22

!!!!! Sövény Nyírás !!!!!

06.18. Szombat 12:00 MHB(margithidbuda)-park

Hozzatok ollót, szemetes zsákot, SöRt

!! MEGRAKJUK NYÉLEN !!

Grafitember képe
Grafitember 2005, június 13 - 13:30

Ott leszek.

A Tímár utcánál is le lehetne gyászolni a sevént, megpendült rendesen a sok kutyaszartól.

sy képe
sy (nem ellenőrzött) 2005, június 13 - 17:12

óccsó:
- kiskörúton belülről az összes autóst kitiltani.
- betartatni az auitósokkal a kreszt (tehát indexhasználat, piroson nem átmenni, stb.)
- átírni a kreszt, hogy a biciklistákat jobban védje, és több lehetőséget adjon neki az autóssal szemben (olyanok, mint hogy elvileg egyirányúba bemehetsz bicivel).

drága: bicikliút, bicikliút, bicikliút.
-minden középület előtt biciklitárolók
-biciklik, tartozékok áfáját csökkenteni

megezek.

Stiggs képe
Stiggs (nem ellenőrzött) 2005, június 13 - 20:18

Én azt hiszem tényleg nem a legforgalmasabb utak mellé kéne a bringautat nyomni. Ott van a legbüdösebb és a leg nagyobb balesetveszély is. Online gyüjtögetősnek, ott van a szégyenfal. lehet küldeni a gázos helyeket. ja és még egy kérés, én valoszinüleg szombaton nem tudok sövénytnyirni, mert dolgozom, de vasárnap, egy helyet a Hungária bicóúton a TTL-előtt megnyirunk a kedvesemmel. Ha megtennétek hogy küldötök előtte-utána fotót! Köszi

Stiggs

Pink Panther képe
Pink Panther (nem ellenőrzött) 2005, június 14 - 14:03

Ha Demszky én volnék...
-A tágabb értelemben vett belvárosban egy sávra szűkítenem az utak -privát autósok számára használható- szélességét,az
ily módon felszabadult területeken pedig a tömegközlekedési igények figyelembevételével bringautakat és "zöld korzókat" alakítanék ki.(a városimidzsbe nehezen fér bele,hogy a város főutcája lényegében egy autópálya!)
-Egységesíteném a parkolási társaságokat és kötelezném arra ,hogy a befolyó profitból mélygarázsokat és parkolóházakat hozzanak létre, ott ahol az indokolt.(nagyobb P+R parkolók a perifériákon,ahol ingyenes,v. jelentősen alacsonyak a parkolási díjjak, vagy az adott napi drágább parkolójeggyel ingyenes BKV!)
-Csúcsforgalmi időszakokban "dugóadót" szednék az autójukat egyedül használóktól.(,hogy megértsék a mások kárára lévő "kényelem" olyan luxus amiért sokat kell fizetni!)
-A tisztségviselők "presztízskategóriás" szolgálati autóit
lecserélném kerékpárra vagy egyébb környezetbarát(elektromos/hibrid,esetleg biodízel) meghajtású járműre,példamutatás végett!!
-A város frekventált részein bringaközpontokat(szervíz,kölcsönző,tárolóhely...)hoznék létre, hogy az amatőr bringásoknak is legyen merszük használni a kerékpárt!
-Befejezném a végnélküli kátyúzásokat és a pénzpocsékolás helyett a teljes rekonstrukciót választanám, ami lehet,hogy lassabb,drágább de hosszútávon mégis kifizetődőbb!
-Betiltanám az utak sózását, helyette a többször is felhasználható gránitörleménnyel oldanám meg a csúszásmentesítést,hogy pestből ne legyen újkori Karhágó!
-Több hulladékudvart és közterületi szelektívhulladék gyűjtésére alkalmas tárolót létesítenék,ha már a csomagolóanyagiparlobbinak sikerült ránkszabadítania a PET-özönt!
-A városmarketingPR pénzekből környezettudatos kampányokat indítanék, hogy az emberek többsége végre felfogja milyen következményei és lehetséges alternatívái vannak életkörülményeinek.
...Ja és Rage Against The bringaúton parkolók!!

Gábris képe
Gábris (nem ellenőrzött) 2005, június 16 - 18:40

Bocsi az offolásért, de úgy néz ki, hogy érdemes levelet írni. Bettina hozzászólásán felbuzdulva, persze megfelelő hangnemben és stílusban az alábbi levelet küldtem:

"Tisztelt Tőkés Balázs!

A 2004-es Kerékpárral BUDAPESTEN térképre hivatkozva küldöm a levelem, miszerint "Külön köszönjük a kerékpárosok javaslatait és segítségét!" kijelentés is olvasható.

Hetente többször járok a Lágymányosi-hídon kerékpárral, de a pesti oldalon a Soroksári úton átvezető kerékpárútón több kerékpáros közlekedési lámpa törött, ami egyrészt nem tudja betölteni teljesen funkcióját, másrészt balesetveszélyes is.
A Máriássy utcáról a Könyves Kálmán körútra visszakanyarodó útrészen áthaladó kerékpárútnál a híd felöli közlekedési lámpa csak piros jelzése működik.

Kérem mind magam, mind biciklistársaim nevében a hibák minél hamarabbi elhárítását!

Budapest, 2005. június 13.
Köszönettel: ------"

Erre válasz másnap korán reggel:

Kedves -----!

Bejelentését köszönjük. A jelzők javítására felszólítjuk az üzemeltetőt.

Üdvözlettel
Tőkés Balázs
Főpolgármesteri Hivatal
Közlekedési Ügyosztály
Telefon: 1 327 1311
Fax: 1 327 1845

Továbbra is a biciklisek oldalán állok, de Tőkés Balázs belopta magát a szívembe! :) Szombat reggel tekerek majd arra, és akkor lechekkolom, hogy az üzemeltető tett-e már valamit...

g képe
g 2005, június 17 - 18:36

Tőkés Balázst van szerencsém ismerni, úgyhogy szerintem sem hülyeség neki írni. Annyi csak a hiba, hogy egyedül foglalkozik az ilyen ügyekkel, és sajnos meggyőződésem, hogy szélmalomharcot folytat. Elég régóta benne van az iparban, emélem még nem ölték ki belőle a lelkesedést és a tetterőt. De amikor én beszéltem vele elég szomorúan ecsetelte milyen kilátásai vannak arra, ha fejlesztésre pénzt szeretne kicsikarni. Én mindenesetre szurkolok neki.

Stiggs képe
Stiggs (nem ellenőrzött) 2005, június 20 - 11:04

Mióta a szégyenfal projekt beindult, szinte napi kapcsolatban állok Tőkés Úrral. Átküldtem neki a linket, Mire ő másnap reggel már meg is köszönte az információkat, és megkért, hogy ha frissülés van szóljak neki. Hát van rendesen... Nem irigylem érte.
a budapest.hu ról egyébként 47 oldal letöltése volt a szégyenfalnak, tehát tényleg olvassák a városházán is:-) Sőt azóta egy hibát már ki is javitottak, részletek este az oldalon.

Stiggs

Kutyanyul képe
Kutyanyul (nem ellenőrzött) 2005, június 20 - 12:03

Ha kevés a píz:
legalább újrafestetném a régen lekopott jelzéseket, és söpörgetnék, meg karbantartanék egy kicsit, helyrefeszegetném a girbegurba demszkikarókat - vagy elgórnám a francba őket - , ilyesmi.
Ha sok lenne a píz:
behajtási díj a belvárosba - havi bérlet, egyébként napi 2000 HUF, esetleg napijegy, na jó - normális elkerülőutak építése, belvárban 4-ről 2 sávra csökkentenék. És mindfen kis zöld foltra ültetnék egy fát. Valamint a betonkeverőbe betont elv alapján mindenkit büntetnék, ha ráparkol, szambázik rajta, gyereket legeltet, kutyát gumipórázon rajtasétáltat, kerekesbevásárlószatyorral odaaraszol, buszrólkiesve banbánkeresztülmegy.
Aszt lenne rend.

Gábris képe
Gábris (nem ellenőrzött) 2005, június 20 - 18:20

Olcsó: a főváros létrehozhatna egy hibabejelentő oldalt, ami hasonló szerepet tölthetne be, mint ez az oldal, de hivatalossá is tenné. A városháza szerverei biztos elbírnának egy kisebb adatbázist, amin formokat tölthetnénk ki, képet lehetne feltölteni, a bejelentését dátumát logolná stb.
Ezen az oldalon akár az üzemeltetők elérhetőségei is olvashatók lehetnének...

Stiggs képe
Stiggs (nem ellenőrzött) 2005, június 20 - 19:13

Gébris: Nem lenne rossz de ha ez állami beruházásban készülne akkor nem nevezhetnénk olcsónak. Szerver 400millio, Programozás 270 millio, szakérdtői dij 790millió, rendszertámogatás havi 7millio. Előre el költenék a következő 15 évi bringaútpénzt.
MI meg töltögethetnénk a formokat:-)

(Kicsit pesszimista, tegnap hatalmasat taknyolt egy bringaúti kátyúban...)

Stiggs

Gábris képe
Gábris (nem ellenőrzött) 2005, június 20 - 19:55

Te vagy pesszimista? Szerinted közel 1,5 milliárdot költenek majd bicikliutak fejlesztésére? Ha ezt megígérik (és persze betartják), akkor soha többet nem megyek biciklis felvonulásra... :)))
(múlt héten hatalmasat taknyoltam a bringaúton lévő sóderen elcsúszva)

nervex képe
nervex (nem ellenőrzött) 2005, június 21 - 19:39

Általános:

Be kéne végre látni, hogy mára ez az egész motorizációs ügy becsődölt. A sok rohanó doboz közvetve, de olykor közvetlenül is az életünket rövidíti, és ez alól a benne ülők sem kivételek. Ugyanazt a folyamatot kéne elindítani, mint ami végre a dohányzás terén tapasztalható, miszerint tudatosítani kéne a gépjárműhasználat káros hatásait, és elérni, hogy az autós közlekedés ne sikk legyen, hanem vérciki. Más párhuzamokat is lehet találni a dohányzás elleni harccal kapcsolatosan. Amerikában már sikerrel folytattak le olyan precedensértékű pereket, ahol a felperes azzal vádolta valamely dohánygyárat, hogy hazudtak neki a dohányzás hatásairól, és több évtized után kimutatható egészségkárosodást szenvedett. Ugyanilyen alapon hasonló pereket lehetne indítani a nagy autógyárak ellen is. Ha valaki ráér, hajrá, idő kérdése és nyerni fog. Sok-sok hasonló per után, egyrészt kártérítéseket kell fizetniük, másrészt megnövelt környezetvédelmi bírságokat varrnak majd a nyakukba. Ennek az lesz a következménye, hogy a sok birka nem tud majd 1999000 buznyáktól hozzájutni majd a "legcsábítóbb tekintethez", így talán vesznek inkább egy Puchot 10 essze…

A kilincses-kulcslyukas figura sem rossz, de én személy szerint az A/5-ös méretű "Soha többé nem parkolok kerékpárútra!" feliratú öntapadós címkéket a szélvédőre, pontosan a vezető orra elé ragasztanám. Így anélkül nem tud elindulni, hogy le ne vakarja, – hiszen zavarja a vezetésben – viszont idegességében tulajdon kezével fogja agyonkarcolászni saját szélvédőjét…

Olcsó:

1. Nem kerül semmibe, csak kivitelezhetetlen. Köztudott, hogy az autóút-hálózat fejlesztése nem a meglévő forgalmat csökkenti, hanem még több forgalom gerjesztésével ugyanolyan helyzetet teremt. Ezért a főváros úthálózatát kb. a felére kéne csökkenteni, a felszabaduló sávokat buszsávként, kerékpársávként, esetleg parkolóként, vagy inkább zöldövezetként kéne hasznosítani. Valami ilyesmit kellett volna tenni négy évvel ezelőtt a Rákóczi út rekonstrukciójakor. Ahelyett, hogy a belvárost egy kétszer három sávos sztrádával két egymással kommunikálni képtelen részre osztják, inkább egy kétszer két sávos (két autó, két buszsáv) fákkal, zölddel, padokkal szegélyezett elegáns sugárutat kellett volna kialakítani. Ezek a dolgok nem kerülnek pénzbe, csak elhatározás kérdése az egész. A kezdeti értetlenkedés után azonban hosszú távon, a környező területek felértékelődésével, és egyéb pozitívumokkal végül simán nyereségbe fordulhat a mérleg. Tisztában vagyok azzal, hogy ma egy ilyen elképzelésekkel tarkított főpolgármester-választásra bazírozó programmal nem lehet nyerni, csak marha nagyot bukni.

2. Ne szavazzatok ötödször is olyanra, aki már négyszer bebizonyította városvezetésre való totális alkalmatlanságát. Légysziiiiiiiiiii!!!!!!!!

Drága:

1. A kerékpárok és kerékpáralkatrészek régen alacsonyabb adósávba estek (10 vagy 12 százalék) amit 1993-ban emeltek 25%-ra. Ez nagyon durva áremelkedéssel járt együtt, a kerékpár mint olyan luxuscikk lett. Hasonló akcióval (kerékpáradó) herélték ki a múlt század húszas éveiben a fejlődő hazai kerékpársportot. Nem hiszem, hogy a nemzeti összjövedelemben olyan számottevő összegként jelenik meg ez a többlet, mint amit az emiatt a kerékpárvásárlástól elzárkózó tömegek mozgáshiányból adódó megbetegedéseinek kezelése jelent.
2. A sok bosszúság, a kosz meg minden egyebek, egy idő után feledtetik az emberrel, hogy a főváros valójában milyen gyönyörű. Értelemszerűen a legszebb rész a Duna-part. Nagy mákunk van, hogy itt vezet az észak-déli kerékpáros szupersztráda, amely minden gyermekbetegsége ellenére még mindig az egyik leghasználhatóbb kerékpárút Budapesten. A legnagyobb röhej, hogy az alsó rakparton kétsávos autóúton dübörögnek a járművek, ahelyett, hogy itt flangálnának a turisták, söröznének a megfáradt kerékpárosok. Az alsó rakpartot a Duna felé pillérekre állított zöldtetővel le kéne fedni, így megmaradhatna apának is a két sávja, amelyen most éppen kocsit hajt. Ez nem kerülne sokkal többe, mint az a tervezett merénylet, melynek keretében plusz két sávval még a folyó felé terjeszkedne a sztráda. Ugyanezt eljátszották a barcelonai tengerpart városi szakaszán, ahol volt szerencsém ott lenni turistaként a sztráda feletti parkban, és utasként alatta a félcsőben egyaránt. Utóbbi előnye, hogy a meleg nyári napokon kialakult dugókban fedett helyen hűsölhet a még meg nem tért autós.

nervex

palackos képe
palackos 2005, június 22 - 08:18

jo a hozzaszolas de, hogy ki kire szavazzon... nagyon ciki vagy!

idared képe
idared (nem ellenőrzött) 2005, június 22 - 10:46

Vicces, olvastam a bejegyzéseket, és eszembe jutott ez a festegetős ötlet, de látom nem én vagyok a feltaláló... csodálkoztam is volna. :)

Bravó a sövénnyírós akcióhoz, magam és barátom nevében: köszönjük!!!

Csatlakoznék: mikor megyünk festeni?

Grafit-ember képe
Grafit-ember (nem ellenőrzött) 2005, június 22 - 13:09

Persze, ez a kire szavazz-dolog így necces.
De szerintem ez nem is kérdés.

Nálam akkor esett ki a pixisbôl a srác, amikor a "hétvégén tartjuk az autómentes napot, jó, gyerekek?!" jellegû ötletét benyögte, majd zakóban kerékpározott egy öt perce vásárolt akármin, amiért gyorsan elzavartak egy pr-ost, mondván, fotósok jönnek, legyen min ôs-kerékpárosnak lenni a fôpolgár úrnak...
Én a kommunikációból élek, nekem többszörösen visszataszító ez az egész.

Komolyan, mi ez a világvárost építünk-duma?
Azt szeretném hinni, naívan, hogy nem a lobbik miatt ennyire elkeserítô ez az egész.
Na félre a politikát, mikor megyünk festeni?

[turbo] képe
[turbo] (nem ellenőrzött) 2005, június 23 - 21:07

Festes: megyunk, de csak az jul4-et koveto hetvegen, mert sajna dolgozom :(
Bar en ezt nem akarom magamtol fuggove tenni, mer nem ayer kezdtem el...

SZAL NYOMAS FESTENI !!!!! (meg hetvege sem kell hozza)

mi, a barataimmal majd csak kesobb :(

Kükkü képe
Kükkü (nem ellenőrzött) 2005, június 24 - 11:26

Könyörgöm, ne a politikusokkal foglalkozzunk, hanem írjuk össze szépen mit szeretnénk, hogy legyen mivel segíteni nekik a döntésben. Majd ráérünk hőzöngeni, ha tojnak a fejünkre, de ennek éppen az ellenkezőjét lehet tapasztalni. Ezt az oldalt, és a bringautast nagyon sokszor töltik le a városházán. Néha irogatnak is. Tegnap már nyírni kezdték a sövényt a bringaúton. Ide most szakértsünk, ne politizáljunk. Én nem szeretnék elijeszteni senkit innen csak azért mert neki mondjuk szimpatikus a polgármester. Jelenleg van egy tömegigény, amiről nemrég szereztek tudomást. Az érdeklődés jó jel, de egy kétmilliós város lassan mozdul. Legalább van még időnk dolgozni az ügyön.

|turbo| képe
|turbo| (nem ellenőrzött) 2005, június 24 - 21:44

nem biztos, hogy idevonatkozó, de én szeretnék ilyet!
Felsőgödön, ha májusban feliratkoztál egy listára a bringaút mellet lévő csárdában egy listára és bicós vagy, akkor KEDVEZMÉNYESEN KAPHATSZ SÖRT!

Ez lehet, hogy sok ember kedvét meghozná pesten is a bicózáshoz :D
(csak mit kezdenénk annyi alkesz bringással a köv. CM-en????

Gábris képe
Gábris (nem ellenőrzött) 2005, június 28 - 06:26

Ugye gyakran hangzik el a politikusok szájából, hogy a fizetőparkoló az a forgalom szabályozására kell. De én még nem láttam, hogy bármikor is a kerékpáros közlekedés reklámozva lett volna. Egy-két "társadalmi hirdetésbe" beleférne, hogy "autó helyett ülj bringára". Egy időben volt ilyen tömegközlekedéssel, na de biciklire...
Másrészt, pár hete foglalkoztak az egyik rádióműsorban a kerékpárutakkal. Az egyik betelefonáló említett egy példát, hogy nem lenne semmi gond a közutakon való közlekedésel, ha nem parkolnának rá autók. Jó, legyen, parkoljanak, de legalább az egyik oldalon tiltanák, és ezen az oldalon egy sárga csík, és már kész is lennénk az egyirányú bicikliutak... Vagy oda sem jutna sárga festék? :P Nem szeretnék minden áron felezett járdán tekerni.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, június 29 - 08:28

csinaljunk (csinaltassunk) kerekpar nepszerusito reklamot es nyomassuk a tevekben. sok embert ismerek(unk) aki akar ingyen segitene az elkeszitesben. aztan a komunikacios szakemberunk (lasd feljebb) lekomunkalhatna, hogy rakjak be puszira a reklamblokkokba. bocs ez vicc volt.
szoval szereznenk szponzorokat pl. a hp-t, a hivatalt, esetleg nagyon zorko kornyezet gyalazo cegeket, hogy fizesse ki a reklam idot.
asszem el is kezdem. varom a felajanlasokat.

palackos képe
palackos 2005, június 29 - 08:35

az elobbi en voltam, csak kibaszott ez a szar!

Noeuddebois képe
Noeuddebois (nem ellenőrzött) 2005, június 29 - 23:33

elöször is, hogy az államigazgatásban végre derüljön ki, hogy kivel lehet tárgyalni, akinek kompetenciája is van....

olcsó: Budapesten:a körúton szünjön meg a parkolás, helyette legyen bicikliút; a párhuzamos útvonalakat egyirányúsítsák, és a keskenyebb sávok mellett jutna hely a bicajosoknak is; ne járdát építsenek kerékpárút címszóval. Hozzanak létre kerékpártárolókat. És nem utolsósorban idönként takarítsák le az utakat: mind a mocsoktól, mind a gyalogosoktól, parkolóktól.
Vidéken: a töltéseket tegyék rendbe; a mezögazdasági útépítéseknél az osztrákok és németek mintájára a kerékpárosok érdekeit is vegyék figyelembe.

Ja és a végére egy kis demagógia: nem kell olyan cégeket útépítéssel megbízni, aki 40 mFt/km költségen sárga csíkokat képes csak húzogatni, hanem civil kontrol felügyelje a beruházásokat: erre úgy sem fognak igent mondani....

peti rajzol képe
peti rajzol (nem ellenőrzött) 2005, július 1 - 15:10

Engem nem nyugtat meg a felfestes,
végülis lehet az M7es leállójára is bringalogókat kenni.

A külső kerületek közötti itt-ott megmaradt,
zöld ékekbe kellene bringa vonalakat kijelölni,
és azokat jól a belvárosban összekötni,
teljesen benzinmentes útvonalakon.

Sok zölddel.
A sétálók maradnak a járdán.
A bringaszerető szolgáltatók meg csak telepednének.

Tehát:

nem a körútról leszedni a parkolókat,
hanem a NagymezőCsányiKlauzálSomogyiMáriaKinizsiről.
a keresztiranyu mellek utcakat zsakositani,
esetleg a troli kap egy lampat.

Délen amint kibukkanunk a dunapartra
egyetlen kereszteződés nélkül,
Kitekerhetünk a Dunamellett Soroksárig,
onnan meg a nagy kunsagba.

Északon a Nagymezőből a visszaépített Kossuthhidon át
a motormentes Hattyún a Moszkváig.

jah.

Gábris képe
Gábris (nem ellenőrzött) 2005, július 4 - 10:00

Bringáztam a hétvégén az ilyenkor tényleg kerékpárútnak nem nevezhető "budai néhol látszik sárga festék valamire sejtető" járdán a sok gyalogost, turistát kerülgetve és közben le-le néztem a rakpartra. Szerintem hétvégére ildomos lenne - legalább nyáron - lezárni az egyik rakpartot, hiszen nem igazán volt kihasználva a rakpart. És gondolom ez nem csak a mostani hétvégére vonatkozik. Egy műsorban amúgy is láttam, hogy neves építészek javasolják azt, hogy zárják le a rakpartokat, és adják vissza a budapesti lakosoknak.

g képe
g 2005, július 5 - 11:15

ja, a rakpartokat le szokták zárni úgynevezett "plázsok" létrehozása végett. ennek nagy előnye, hogy a biztonsági őrök nem engednek ott bringázni. tavaly olyan ügyesen csinálták meg, hogy a budai rakparton a lágymányosi híd felé sem lehetett elmenni kerékpáral a kerékpárúton, mert ott ültek a csinos tosztesz lánykák. szóval ezt a lezárást át kéne kicsit jobban godnolni.

Gábris képe
Gábris (nem ellenőrzött) 2005, július 5 - 19:01

Nem személyeskedni szeretnék, de előtted akkor csak egy negatív példa van. Azonban pár hónapja egy (maratoni, félmaratoni vagy más) futás miatt le volt zárva a rakpart, és lazán ott lehetett tekerni. Detto ez volt a helyzet, amikor az a kiállítás volt híres magyar festényekből a rakparton. Igen, voltak súlyos részek, ahol le kellett szállni a bringáról, de nagyobb részében teljesen üres volt.
Biztos vagyok benne, hogy szakemberek bevonásával ki lehetne találni valami okos megoldást erre is... (persze nem azokkal, akik az Árpád fejedelem útját újították fel :P)
De nem vitatkozni szeretnék a fórumon, nem arra szolgál, csak a félreértések elkerülése érdekében válaszoltam.

dezso képe
dezso (nem ellenőrzött) 2005, július 7 - 08:01

Olcsó: biciklin kívül mással behajtani tilos tábla az Északi összekötő két (pontosabban három a Népszigettel együtt) végére (a robogósok, motorosok, kutyások és kecskék (!) közérthető kitiltása érdekében) (a kutyásokhoz nem ragaszkodom, de akkor legalább rövid póráz), és alkalmi rendőri jelenlét, a lejövő motorizáltak büntetése vagy figyelmeztetése érdekében.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, július 11 - 11:06

A bicikliútra parkolást szerintem meg lehetne oldani, ha 4-5 rendőr naponta végigjárná azt a 140km-t és birságolna.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, július 11 - 11:19

Ha egy kátyúban "megreccsen" a biciklid, hivsz rendőrt/közterületfenntartót jegyzőkönyvezni akkor kérhetsz kártéritést?

Ha igen lehetne venni a t*sco gazdaságos bringákat, megreccsenteni, kifizetettni. Az "ingyen" biciklikből egy olcsón bérelhető (szervizekben,boltoknál) gépparkot lehetne kialakitani.

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, július 11 - 11:26

A következőt itt találtam:
http://www.kerosz.hu/kresz.htm#1

Járdán csak akkor kerékpározhatunk, ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan

Ezt a fajta alkalmatlanságot - a KRESZ „értelmezésekkel” ellentétben - a kerékpározó veszélyeztetettsége alapján kell mérlegelni! Tehát ebben a végső döntést magának a kerékpárosnak van joga meghozni! Mégpedig annak az elvnek az alapján, hogy kerékpár, mint jármű használata hol okoz kisebb balesetveszélyt: a forgalmas és keskeny úttesten, vagy a járdán, ahol kicsi a gyalogosforgalom.
Ezért fontos betartani az alábbi előírást:
A járdán legfeljebb 10 km/h sebességgel hajthatunk és a gyalogosokat a legcsekélyebb mértékben sem zavarhatjuk.

Ami ebből nekem szemet szúrt:
"magának a kerékpárosnak van joga meghozni"

Régebben azt lehetet olvasni (pl. indexen) hogy pl. a XII. ker.-ben elkezdték büntetni a járdán biciklizőket, akkor most lehet büntetni vagy sem?

dezso képe
dezso (nem ellenőrzött) 2005, július 11 - 12:01

A KRESZ 54. paragrafusa alapján szerintem nem következik, hogy a kerékpárosra volna bízva annak eldöntése, hogy alkalmas-e az úttest biciklizésre. Más kérdés, hogy egyáltalán semmi nem derül ki belőle arról, hogy akkor mégis ki dönti el...

Anonymous képe
Anonymous (nem ellenőrzött) 2005, július 13 - 00:02

Emberek, sajó-sajtó-sajtó, bármilyen megmozdulás, egyeztetett terv van, lehet küldeni az anyagot a sajtónak. A nyomtatottak terén a magyarhirlap bringabarát, az onlineban meg az index. a hirlapos mail asszem: bel@magyarhirlap.hu, ugyelet@mail.index.hu, ezzel legalabb demszkyiék tökére is lehet lépni. jövő ősszel önkormányzati választás, ha csak azt számoljuk, hányan voltak kint a critical mass-on+csalad, haver miegyeb, máris egy olyan bazist lehet krealni ebből, ami ha nem is pártként, de olyan tényezőként jelenítődhet meg, amire a fejes barmoknak is figyelniük kell.

kutyanyul képe
kutyanyul (nem ellenőrzött) 2005, július 13 - 15:47

Akkor: Fogjunk össze vagy 40-en, dobjunk össze pízt, és fessünk újra egy rakás bringautat. Éjszaka, mert full illegál a dolog amúgy. Hivatalosan ez az álláspont. Én meg szarom le.
Lehet venni hivatalos festéket vagy három helyen, és kész.
Meg kell 4 colos ecset egy kupac.

Gábris képe
Gábris (nem ellenőrzött) 2005, július 25 - 12:08

"Kerékpárral a buszsávban?

Időről-időre felmerülő kérdés, hogy miért nem közlekedhetnek biciklisták a gépkocsi-forgalomtól elzárt buszsávokban is. A KRESZ szerint a „hagyományos” buszsávban kerékpárok nem közlekedhetnek. A jogszabály szerint a kezelő (jelen esetben a Főváros) kijelölhet közös autóbusz- és kerékpársávot, ahol legalább 4,5 m-es sávszélesség rendelkezésre áll.(Ez lehetővé teszi, hogy a busz sávon belül megelőzze a kerékpárost.) A budapesti buszsávok ennél lényegesen keskenyebbek, így azokat a jogszabályok miatt nem lehet busz- és kerékpársávnak kijellölni."
Forrás: http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=20050422-cikk-biciklis_fovaros

Talán a buszsávokat így kellene kialakítani. Mert bár veszélyes, amikor egy busz előz meg a buszsávban, de még veszélyesebb, amikor busz jobbról, autó balról...

Demo képe
Demo (nem ellenőrzött) 2005, augusztus 15 - 00:13

Nekem már az is komoly fejlődést jelentene,ha a REND ˝ÉBER˝ ŐREI is ismernék a kreszt!Nem állítjuk le a kerékpár sávra az autóst(többször találkoztam ilyennel) és még fehér Nívával sem parkolhat a kerékpár sávon(ilyennel is többször találkoztam),ezen kívül ha az autósokat megbírságolnák akik a kerékpár úton parkolnak(pl.:Szentedrei út)és ezzel leszoktatnák erről a nemtörődöm magatartásról én már majdnem elégedett lennék!A Margit-szigeten a behajtást valóban korlátozni kell,mert immár több,mint 2 éve járok arra nap,mint nap,de a déli oldalon a sorompót csak KB.:10-15 napot láttam működni!Ehhez se kell pénz a sorompó megvan aki meg tönkreteszi az meg fizessen,hiszen kamera is van!...és ez csak egy pár konkrét ötlet ami nem is kerülne Pénzbe!Ehhez szerintem nem kell mélyen a zsebekbe nyúlni,sőt még pénzt is hozna a konyhára és ebből még a Tímár utcai Alsó rakpartot keresztező kerékpárutat is ésszerűbbé lehetne tenni,mert így életveszélyes!!!A kerékpár utak karbantartása lenne a legfontosabb,és ha már építünk akkor a kerékpár utakat kerékpár út hálózattá kellene fejleszteni!Végezetül én személy szerint utálok 10 Km-en 12 et tekerni!!!Autóval sem kerülök Újpestről Óbudára Kőbánya felé ezt észben kell tartani az utak kijelölésénél!A biciklit tekerni kell izom erővel nem pedig vissza 2 padlógáz.Boccs egy kicsit hosszú lett.

mal képe
mal (nem ellenőrzött) 2005, augusztus 28 - 13:44

A demszky-karók alkalmatlanok a kerékpár lelakatolására, míg pl. az új, a király-utcai felújításnál használt márványtuskók még kevésbe.
Nem kerülne semmibe olyan karókat használni melyekhez oda lehet a bringát lakatolni.

brett képe
brett 2010, május 26 - 09:54

A zsűri döntése előtt 70-432 free dumps
és utána sem közöljük a beérkezett munkákat, netes szavazásra nem bocsátjuk őket mcp. Kérjük a kedves pályázókat, hogy ők is tegyenek így. Ha a nyertesé rondább, mint a tiéd, sértődni 70-431 braindump nem ér.
A pályamunkákat jpg. ben várjuk, de csak akkor küldd, ha a végén vektoros, nagyfelbontású változatot is tudsz majd adni. Mail címünk.70-298